Pagina's

woensdag 30 april 2014

How to: je wenkbrauwen epileren?

www.skinpharma.nl

Hallo!

Vandaag ga ik uitleggen hoe je wenkbrauwen epileert. Hoe trek je de haartjes, welke haartjes trek je eruit, hoe krijg je de juiste vorm en hoe heb je het minste pijn? Dat ga ik allemaal uitleggen in dit artikel. Lees snel verder!




Zelf epileer ik niet vaak mijn wenkbrauwen. Hooguit één of 2 haartjes die een beetje "verdwaalt" is. Ik weet dat er meiden zijn die wel veel "verdwaalde" haartjes hebben of die hun wenkbrauwen graag een andere vorm geven. Aangezien ik best veel weet van epileren, leek me dit een goede gelegenheid om een artikel te schrijven.

Als je pijnloos wilt epileren, kun je even een ijsblokje op je hoofd leggen. Hierdoor zal de huid gaan verdoven. Dan leg je een potlood langs je neus. De haartjes die voorbij de potlood zitten, haal je weg. Trek de haartjes altijd mee in de groeirichting. 

Hierna leg je de potlood op het puntje van je neus en de buitenste ooghoek. De haartjes die voorbij de potlood gaan, haal je weg. Ook hierbij geld weer, trek de haartjes in de groeirichting mee. 

Om de juiste vorm te bepalen, leg je de potlood op het puntje van je neus en kruis je de potlood over je pupil. Waar de potlood je wenkbrauw kruist, moet de boog van je  wenkbrauw zijn.
Trek altijd de onderste haartjes weg, en niet de bovenste. Trek natuurlijk ook niet te veel haartjes, dat zal niet mooi lijken. Zorg er altijd voor dat de buitenkant van je wenkbrauw, dunner is dan de binnenkant. Dus niet dat de wenkbrauw boven je neus heel dun is, en hoe dichter je bij de oor komt des te dikker de wenkbrauw wordt. Dat staan niet!

Hopelijk heb je er iets aan gehad. Laat het me even weten als je dit een nuttig artikel vond of niet.

Liefs!
NagelsvoorJou


2 opmerkingen: