Pagina's

dinsdag 29 april 2014

Gastblogger Anouk: DIY piano blaadjeshouder














 

 

Hallo allemaal,

 

Dit is mijn eerste blogpost op deze gave blog! Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Voortaan ga ik op maandag en vrijdag bloggen om te kijken of ik het leuk vind en of ik het bij kan houden met school. In deze post ga ik samen met jullie een superleuke DIY doen. Ik heb dit idee op Pinterest gevonden en het leek me leuk om zelf een keer te doen. Op deze site vind je heel veel leuke ideetjes om lekker creatief bezig te zijn. Hier is de link naar dit idee: http://www.pinterest.com/pin/56576539041825697/



 

Wat heb je nodig:

 

v  Schaar

v  Lijm

v  Zwarte stift

v  Dik lint van een kleur naar keuze

v  Zwart papier/Zwarte stof

v  Kartonnen blaadjeshouder
 


 
 
 
 
 

 Stap 1:
      Pak de doos en de zwarte stof/het zwarte papier en leg het zijwaarts op de doos.
Als het goed ligt geef je de plek aan tot waar de lijm moet komen. Als dat is gelukt, plak je hem vast.

 



 


 
 
 
                                  
 
 
 
 
 
 

Stap 2:
Als de lijm goed droog is knip je het papier/de stof in de goede vorm, doe dit aan alle kanten. Uiteindelijk moet het eruitzien als dit.


 


Stap 3:
Teken lijnen van boven naar beneden die 3 centimeter uit elkaar staan. Doe dit over de hele doos, maar let op: ga niet over de stof heen.


Stap 4:
Knip kleine reepjes papier/stof die 3/4e lang zijn als de strepen en 2 centimeter breed. Als dat is gelukt plak je ze in keyboard/piano volgorde vast.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stap 5:
Wanneer dat droog is pak je de lint naar keuze en strik je die om de doos heen. Als dat eraf glijdt plak je het vast. Ik zelf heb gewoon een lint vastgeplakt zonder een strik, want ik weet niet hoe je een mooie en rechte strik kunt maken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu je klaar bent kun je er tijdschriften, bladmuziek, wat je maar wilt in doen.
Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden!
Liefs,
Anouk (@nailsXbyXanouk)
 

 

1 opmerking:

  1. Hij is hardstikke leuk geworden! Ik ga dit onthouden voor en surprise voor mijn dochter, die speelt heel graag piano!

    BeantwoordenVerwijderen